Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 104 záznamů.  1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam: Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Vliv pandemie covid-19 na tělesnou zdatnost volejbalistek ve věkun 14 - 16 let.
Bendová, Tereza ; Pokorný, Ladislav (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Bakalářská práce se zabývá vlivem pandemie COVID-19 na tělesnou zdatnost volejbalistek ve věku 14-16 let. Cílem práce je na základě naměřených hodnot vyhodnotit, jaký měla pandemie vliv na tělesnou zdatnost konkrétní skupiny hráček. Teoretická část se věnuje problematice pandemie jako takové, ale hlavně problematice pohybové aktivity, která je spojená s lockdownem vyvolaným pandemií COVID-19. Dále také rozvádí informace o šestkovém volejbale a jednotlivých hráčských postech. Praktická část se konktrétně věnuje naměřeným hodnotám a jejich vyhodnocení. Pro sběr dat jsem zvolila speciální motorické testy prováděné ve volejbale, které testují konkrétní pohybové schopnosti volejbalisty. Výsledky této práce ukázaly, že se tělesná zdatnost volejbalistek zhoršila ve všech testovaných oblastech. Největší procento hráček mělo zhoršení u k-testu, který měří rychlost. V tomto testu došlo ke zhoršení u 100 % hráček. Déle při porovnání výsledků, zda se výkony hráček po návratu do tréninkového procesu vrátily na původní hodnoty před pandemií, jsem zjistila, že ne všem hráčkám se podařilo podat stejné výkony. KLÍČOVÁ SLOVA volejbal, pandemie COVID-19, kondiční testy, tělesná zdatnost, sportovní trénink
Odlišnosti tělesné zdatnosti dětí mateřských škol a dětí participujících v oddílech sportovní gymnastiky v etapě sportovní předpřípravy.
Pavlatová, Šárka ; Chrudimský, Jan (vedoucí práce) ; Vokounová, Šárka (oponent)
Název: Odlišnosti tělesné zdatnosti dětí mateřských škol a dětí participujících v oddílech sportovní gymnastiky v etapě sportovní předpřípravy. Cíle: Cílem diplomové práce je zhodnocení, zda existují rozdíly ve výkonech vybraných testů tělesné zdatnosti a motorické kompetence mezi dívkami ve věku 4-7 let, přičemž jednu skupinu tvoří dívky, které navštěvují gymnastickou sportovní předpřípravu, druhou skupinu tvoří děti, které se věnují jiné sportovní aktivitě než gymnastice. Metody: Diagnostika vybraných složek zdatnosti byla provedena s využitím kombinace testů z baterií Motor Competence Assessment baterie a preschool fitness testu, doplněno o test hlubokého předklon v sedu. Sběr dat proběhl jednorázově v mateřských školkách a gymnastických klubech sportovní gymnastiky v hlavním městě Praha. Skupinu gymnastek z etapy sportovní předpřípravy (GYM) z zastoupilo 19 dívek v průměrném věku 5,66 let (s.d. = ± 0,25). Skupinu z mateřských školek (MŠ) reprezentovalo 17 dívek s průměrným věkem 5,73 let (s.d. = ± 0,81). Výkony byly porovnávány za pomoci základních statistických ukazatelů a zhodnocení statistické významnosti. Výsledky: Na základě vyhodnocení t-testu vyšla statistická významnost pro tyto testy: skok do dálky z místa, člunkový běh 4 x 5 m, hluboký předklon v sedu, přemisťování desek a beep test....
Normalizační studie motorických testů mrtvý tah a hod medicinbalem přes hlavu vzad u příslušníků zabezpečovacího praporu
Rolejček, Jan ; Sýkora, Karel (vedoucí práce) ; Vágner, Michal (oponent)
Název: Normalizační studie motorických testů mrtvý tah a hod medicinbalem přes hlavu vzad u příslušníků zabezpečovacího praporu. Cíl: Cílem této práce je stanovit výkonnostní normy pro mrtvý tah s maximální hmotností o třech opakováních a pro hod medicinbalem přes hlavu vzad. Výsledné normy se následně využijí k rozšíření testové baterie z profesního přezkoušení u 141. zásobovacího praporu. Metodika: Bylo použito standardizované testování a následné stanovení výkonnostních norem. Výzkumný soubor 204 probandů byl rozdělen do 3 kategorií podle pohlaví a výkonnostních skupin. Pro analýzu dat byl použit statistický program IBM SPSS Statistics. Normalita dat byla ověřena pro každou kategorii pomocí Shapirova-Wilkova testu a současně bylo provedeno grafické ověření pomocí Q-Q grafu. Pro vytvoření výkonnostních norem byl použit výpočet založený na kvartilech, který využíval čtyřbodovou škálu s hodnocením výtečně, dobře, vyhovující a nevyhovující. Výsledky: Pro výkonnostní skupinu C mužů byly stanoveny normy pro cvik mrtvý tah o hodnotách: výtečně = 115 kg a více; dobře = 103 kg a více; vyhovující = 90 kg a více; a výkony nižší než 90 kg jsou hodnoceny jako nevyhovující. Pro výkonnostní skupinu C žen platí normy o hodnotách: výtečně = 85 kg a více; dobře = 70 kg a více; vyhovující = 55 kg a více; a ≤ 54 kg...
Odlišnosti v úrovni tělesné zdatnosti mezi dětmi MŠ a dětmi navštěvujícími gymnastickou přípravku
Pavlatová, Šárka ; Chrudimský, Jan (vedoucí práce) ; Vokounová, Šárka (oponent)
Název: Odlišnosti v úrovni tělesné zdatnosti mezi dětmi MŠ a dětmi navštěvujícími gymnastickou přípravku. Cíle: Cílem diplomové práce je zhodnocení rozdílů ve vybraných složkách tělesné zdatnosti a motorické kompetence mezi dívkami ve věku 5-7 let, přičemž jednu skupinu tvoří dívky, které navštěvují gymnastickou přípravku, druhou skupinu tvoří děti, které přípravku nenavštěvují. Metody: Měření vychází z kombinace MCA baterie a preschool fitness testu. Data byla naměřena jednorázově v mateřských školkách a gymnastických klubech sportovní gymnastiky v hlavním městě Praha. Celkem se testování zúčastnilo 88 dětí, ze kterých byl následně vybrán vzorek 35 probandek. Skupinu GYM z gymnastických "sportovních přípravek" zastoupilo 19 dívek v průměrném věku 5,66 let (s.d. = ± 0,25). Skupinu z mateřských školek reprezentovalo 17 dívek s průměrným věkem 5,73 let (s.d. = ± 0,81). Výsledky: Výsledkem je porovnání výkonů za pomoci základních statistických ukazatelů a zhodnocení statistické významnosti mezi skupinou gymnastek (GYM) a dívek z mateřské školy (MŠ), které se pravidelně věnují organizované pohybové aktivitě. Na základě vyhodnocení t-testu vyšla statistická významnost pro tyto testy: skok do dálky z místa, rozsah kloubní pohyblivosti v předklonu, přemisťování desek a beep test. Jako statisticky...
Porovnání tělesné zdatnosti žáků městských a vesnických škol
Budková, Kristýna ; Kašpar, Ladislav (vedoucí práce) ; Chvostek, Lukáš (oponent)
Cílem práce bylo porovnat tělesnou zdatnost žáků 7. ročníků základních škol ve městech a na okrese Nymburk. Pro testování tělesné zdatnosti žáků byly využity čtyři motorické - člunkový běh 4x10 metrů, skok daleký z sed a vytrvalostní člunkový běh. Teoretická část je především zaměřena na tělesnou zdatnost, její testovaní a poh dětí. Výzkumná část práce popisuje výzkum, vyhodnocuje a porovnává všechna získaná data testování tělesné zdatnosti žáků pomocí bodových norem Unifittestu 6 60 pro věkovou výsledků šetření vyplynulo, že úroveň tělesné podprůměrná, avšak žáci z městských škol dosahují ve všech čtyřech motorických testech lepších průměrných výsledků než žáci z vesnických škol. Průměrné STB žáků městských škol je 18,63 bodů a průměrné STB žáků vesnických škol činí 15,61 bodů. Testování prokázalo velmi špatnou úroveň vytrvalostních schopností žáků v
Tělesná zdatnost dětí na základní škole - srovnání tělesné zdatnosti žáků 5. a 6. třídy s výhledem k výsledkům celostátního testování
Drábek, Lukáš ; Suchý, Jiří (vedoucí práce) ; Bunc, Václav (oponent)
Diplomová práce se zabývá tělesnou zdatností dětí na základní škole. Cílem této práce je zjištění úrovně tělesné zdatnosti dětí v 5. a 6. třídě a srovnání výsledků s celostátním testováním. Ve výzkumném šetření byla použita testová baterie UNIFITTEST 6-60, která hodnotí dosažený stupeň pohybových dovedností ve čtyřech motorických testech, které byly provedeny i při celostátním testování. První částí výzkumu je úvodní měření (pretest), ve kterém jsou žáci obou tříd měřeni pomocí čtyř motorických testů - skok daleký z místa snožmo, sed-leh opakovaně, vytrvalostní člunkový běh a člunkový běh 4x10 metrů. V rámci měřeného období je s testovaným vzorkem (5. třídou) vedena výuka po dobu osmi týdnů na zlepšení daných pohybových schopností. V závěrečném měření (posttest) jsou s oběma skupinami provedeny motorické testy a je sledována změna oproti pretestu. Na závěr jsou dosažené výsledky 5. a 6. třídy srovnány s výhledem k výsledkům celostátního testování 7. tříd. Výsledky výzkumu jsou zmíněny v závěru praktické části práce. Z výsledků můžeme sledovat pokračující trend snížené tělesné zdatnosti dětí a velké zastoupení v kategorii podprůměrné výkonnosti. Z testovaných cvičenců v průměru lépe dopadli chlapci. Cíleným nácvikem pohybových schopností lze docílit zlepšení u několika cvičenců, avšak otázkou stále...
Motivace žáků sedmých tříd města Svitavy k pohybovým aktivitám
Fiedlerová, Anna ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
Bakalářská práce se zabývá motivací dětí staršího školního věku k pohybovým aktivitám. V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy jako motivace, pohybová aktivita, tělesná zdatnost a starší školní věk. Dále se práce věnuje rozdělení motivace na vnitřní, vnější a uvedení do problematiky motivace dětí k pohybovým aktivitám. Definuje pojem potřeba, který s motivací úzce souvisí a pojem výkonová motivace. Následně představuje definici pohybu a důležitost pohybových aktivit, jak ze sociálního hlediska, tak i z hlediska zdravotní prevence. V neposlední řadě se práce věnuje také charakteristice města Svitavy a možnostem organizovaných pohybových aktivit, které město nabízí. Stručně představuje vybrané svitavské školy a jejich vztah k pohybovým aktivitám. Praktická část se zakládá na dotazníkovém šetření pomocí částečně standardizovaného dotazníku MPAM-R, který zkoumá míru motivace a sílu jednotlivých motivů podněcujících k zahájení pohybové aktivity. Zabývá se také rozdílnými výsledky v síle zkoumaných motivů u dotazovaného souboru děvčat a chlapců, rozdíly v míře motivace u respondentů sportovně aktivních a u respondentů sportovně neaktivních. Následně ověřuje závislost úrovně tělesné zdatnosti, která byla testována ve školním roce 2022/23 Českou školní inspekcí (ČŠI), na míře motivace. Zkoumaný...
Příprava vojáků z povolání na silovou část výročního přezkoušení z tělesné zdatnosti v době koronavirové krize
VOTAVA, Karel
Během koronavirové krize v České republice došlo k uzavření veškerých fitnes center a posiloven. Následkem tohoto kroku je razantní snížení fyzické výkonosti populace. Nicméně, vojáci z povolání jsou každoročně přezkušováni z testů fyzické zdatnosti a pokles ve výkonnost by si neměli dovolit. Být v kondici je základ pro každého vojáka a povinnost spjata s nošením uniformy. Cílem práce je sestavení tréninkového plánu pro vojáky 25. protiletadlového raketového pluku na silovou část výročního přezkoušení z tělesné zdatnosti během koronavirové krize v domácím prostředí. Druhým cílem práce je ověření funkčnosti tréninkového plánu a porovnání se skupinou, která cvičí nesystematicky a dle vlastního uvážení. V práci jsou použity specifické metody, jako metoda GTG, kterou vymyslel renomovaný silový trenér Pavel Tsatsouline. Bylo zjištěno, že tato metoda vykazuje v praxi pozoruhodné výsledky, kdy se cvičící vojáci zlepšili během 3 týdnů o několik shybů.
Dopad koronakrize na motivaci a tělesnou zdatnost žákovských kategorií ve fotbale v karlovarském kraji z pohledu trenérů
Merkl, Lukáš ; Pádivý, Martin (vedoucí práce) ; Dlouhý, Martin (oponent)
NÁZEV: Dopad koronakrize na motivaci a tělesnou zdatnost žákovských kategorií ve fotbale v Karlovarském kraji z pohledu trenérů AUTOR: Lukáš Merkl KATEDRA: Katedra tělesné výchovy VEDOUCÍ PRÁCE: Mgr. Martin Pádivý Abstrakt: Obsahem bakalářské práce je problematika koronavirové krize ve spojení s fotbalovými tréninky dětí staršího, mladšího, středního, školního věku. Cílem výzkumného projektu je zmapovat faktickou situaci v oblasti motivace a fyzické zdatnosti jedinců k trénování fotbalu v postcovidové době z pohledu samotných trenérů a popsat, zda a jakým způsobem bylo k tréninkům a k tréninkové motivaci přistupováno v průběhu koronavirové krize a po jejím ukončení. Na základě dotazníku a rozhovorů s trenéry mládeže zjistit, jak koronakrize dokáže ovlivnit tréninkové jednotky dětí staršího, mladšího, středního, školního věku, a jak ovlivnila jejich motivaci. Zároveň je cílem zjistit, zda se žáci po nucené pauze zhorší či zlepší ve své tělesné zdatnosti. Získat tak představu o motivaci a fyzické zdatnosti dětí v době lockdownu. Zaměřit se na celkové počty dětí po návratu k normálním formám tréninkových jednotek. Zjistit, jak obtížné je v době vládních opatřeních trénování mládeže a jakými formami to bylo možné. Klíčová slova: koronavirová krize, motivace, tréninkové jednotky, dítě školního věku, tělesná...
Vztah mezi pohybovou zdatností a vybranými testy kognitivních funkcí u dětí mladšího školního věku
Šula, Marek ; Šteffl, Michal (vedoucí práce) ; Větrovský, Tomáš (oponent)
Název: Vztah mezi pohybovou zdatností a vybranými testy kognitivních funkcí u dětí mladšího školního věku Cíle: Cílem práce bylo odhadnout sílu vztahu mezi pohybovou zdatností a kognitivními schopnostmi u dětí mladšího školního věku Metody: Práce byla realizována jako průřezová studie. Výzkumný soubor byl tvořen žáky ve věku od 8 do 12 let (n=66; věk 9,8 ± 0,8). Úroveň kognitivních funkcí byla zjišťována pomocí standardizovaných online testů na portálu www.proskoly.cz a úroveň pohybové zdatnosti byla zjištěna pomocí testové baterie Unifittest (6-60) Výsledky: Děvčata se od chlapců nelišila v žádném z testů. V celkovém souboru byly vztahy mezi testy kognitivních funkcí a výsledky v jednotlivých testech pohybové zdatnosti velmi slabé a statisticky nevýznamné. Nicméně u dívek byl statisticky významný (p<0,05) inverzní vztah mezi testem obrazové paměti a všemi testy pohybové zdatnosti a mezi testem vnímání a testy - skok z místa, člunkový běh, vytrvalost a celkovým skórem Unifittest. U chlapců nebyl zjištěn žádný statisticky významný vztah, nicméně korelace naznačila, že se jednalo na rozdíl od dívek o vztah přímo úměrný. Klíčová slova: kognitivní schopnosti, tělesná zdatnost, pohybové schopnosti, mladší školní věk, Unifittest (6-60)

Národní úložiště šedé literatury : Nalezeno 104 záznamů.   1 - 10dalšíkonec  přejít na záznam:
Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.